Copywriting - keď stačí dať textom inú podobu
Štvrtok, 12 Marec 2009 01:23

Najprv príbeh, potom ponaučenie.


Slepec sediac na schodoch pred budovou mal klobúk, pri ktorom stála tabuľa s nápisom:
"Som slepý, prosím pomôžte mi."
Išiel okolo marketingový poradca a videl, že slepec má v klobúku len pár centov.  Prišiel k slepcovi, hodil mu pár mincí aj on, potom bez slova napísal niečo na druhú stranu tabule a odišiel.

Keď sa poobede vracal a prechádzal okolo slepca, znova sa pri ňom pristavil. Hodil mu znova mince, pričom si všimol, že klobúk je plný peňazí.
Slepec marketingového poradcu spoznal podľa jeho krokov a spýtal sa ho, čo mu napísal na tabuľu.
Marketingový poradca odpovedal:
"Nič, čo by nebola pravda. Len som dal Vášmu textu inú podobu." Usmial sa a odišiel.

Chcete vedieť čo slepcovi prinieslo veľa peňazí? Na tabuli stálo:
"Je jar, ale ja ju nemôžem vidieť."

Príbeh som si požičala (s miernou modifikáciou) z mailu, ktorý koluje Internetom. Je tak veľmi výstižný, že by som tu aj mohla skončiť.

Keď s klientmi tvoríme firemnú webstránku, veľa sa bavíme o textoch a o "písanom obsahu" webu. Je veľmi dôležité ako a čo napíšete na svoju online prezentáciu, na tie kľúčové miesta, kde svojich čitateľov môžete zaujať najviac. A to sú:
  • hlavná stránka
  • slogan
  • nadpisy
  • spodok stránky
  • stabilne zobrazené bočné okná (moduly) Vášho webu.

Ak predávate skrine, môžete napísať napríklad:
Novinka! Pripravujeme skrine na mieru!
alebo
Zväčšíme Vám byt! Skrine na mieru Vám ušetria priestor!

Texty, ktoré robia biznis sú tie, ktoré

  1. pôsobia na city čitateľa
  2. hovoria o čitateľovi

Niekedy stačí tak málo! Niekedy stačí len vymeniť jedno jediné slovíčko: MY na VY.

O copywritingu (umenie ako písať na web) hovoria až 2 rozsiahle kapitoly v RIM balíku


Ako je to u Vás? Váš web hovorí o Vás, alebo o čitateľovi?

 

Komentáre
(notify = dostanete email, ak niekto zareaguje na Váš príspevok)
Pridať komentár Vyhľadávanie
Monika  - re: RIM balik VS profik?   |12-03-2009 22:12:12
Ked tu vidim tie ukazky stranok tak niekedy rozmyslam, ze asi lepsie by
pre niektorych ludi bolo zaplatit si 'profi' firmu alebo
vypisat nejaku ponuku na pracu napr. na diskuse.jakpsatweb.cz. Za
30-60€ Vam spravi poriadny dizajn aj profi firma s fakturou,
za ovela menej nejaky student aj s nakodovanim do sablony.... mozno za
100-300 € Vam to da cele dokopy... RIM balik pomoze, ale clovek musi
vediet ako to co sa tam pise aj realizovat..... Verim, ze to zoberiete
v dobrom :-) (http://blog.graphystudio.sk)
Jozef, uctivo Vas prosim,
ak pisete svoju kritiku tak konstruktivne, inak by prispievatelia mali
pocit, ze radsej nenapisu nic a neuvedu svoj web, lebo aj tak budu len
"zotretí", akí su neschopni a amateri.
Vsetci nejak zacinaju
(zaciname) a ja ako laik to viem precitit. Ja som zastanca toho, ze radsej robit nieco zle, ako nerobit vobec nic. Je stale lepsie mat aspon nejake vysledky, ktore sa daju vylepsit, ako
len sediet, stazovat sa alebo napopak len krotiziovat (toto
neberte osobne). Proste ja snimam klobuk pred kazdym, kto sa snazi.

Prave som citala v knihe Paolo Coelho, kde popisoval cloveka, ktory sa
snazil nieco robit pre svoje zdravie, ale kym chcel drzat tempo
s masou, skor sa mu zhorsilo zdravie. Akonahle ten clovek nabral svoje
vlstne tempo, zdravie sa sa stale zlepsovalo...a to bolo cielom.
Preto
prosim odbornikov, ak prispievate, tak konstruktivne, z coho sa da
poucit. Dakujem za pochopenie.

PS: ak by ste mal doma RIM balik, vedel by
ste, ze to co tam je napisane, je aj s navodom ako to zrealizovat

PS2: a dufam, ze aj moj prispevok zoberiete v dombrom
Jozef Rusnak  - re: RIM balik VS profik?   |13-03-2009 13:32:19
Nespravne pochopena moja rada, cena za balik moze byt vyssia ako ziskanie
toho co nim chcu niektori dosiahnut... Iste, balik som nevidel (ak niekto
ma zaujem mozem k nemu napisat na blogu svoju oponenturu, ak sa mi
dostane do ruk). Nevravim ze je zly, mozno je dokonca vynikajuci, ale ja
si myslim ze sudiac podla obsahu viem o co asi v nom ide a preto ta
moja reakcia (mozno sa ale mylim).... A podla Vasej rady teda koncim
s kritikou ludi ktori tu pisu, aby som ich naozaj neodradil - hlavne
teda od kupi RIM balika, ktory sa snazite (pochopitelne) propagovat... Ja
Vas s kritikou na blogu len hladkam a viac menej aj chvalim, ale s tym
musite pocitat ze sa do Vas blogeri potom obuju, az ich casom zaujmete ako
mna :-) ... link:http://blog.graphystudio.sk
Jaroslav  - k blogu.   |12-03-2009 20:15:26
toto je ta spravna cesta ako si aj laik ako ja vie vitvorit vlastnu web stranku
Anonymný čitateľ  - re: re: RE: uprava webu   |12-03-2009 16:28:47
A nejak mi nevyhovuju bezne stranky s redakcnym systemom a ani e-shop
nesplna moje ocakavania. Viete mi poradit riesenie tohto problemu?
Su
2 moznosti: 1) date si stranku naprogramovat, co je podla mna financne
nakladnejsie, alebo 2) chytite biely harok papiera, a napisete nan co sa
vam paci a co nie na redakcnych systemoch. Nasledne to viete
vyhodnotit - ak negativa prevladnu pozitiva aj po konzultacii s niekym, kto
s redakcnymi systemmami pracuje, potom vam nezostava niec ine, ako
investovat do vlastneho-naprogramovaneho webu.
Obavam sa ale, ze casto sa
bojime veci len preto, ze ich nepozname...alebo mame zlu
prvu skusenost.
PS: na moj prvy bozk si tiez nerada spominam, ale
predsa som sa vydala

Mozno staci dat veciam druhu sancu!
Anonymný čitateľ  - re: RE: uprava webu   |12-03-2009 16:18:34
Ale suhlasim s tym, ze stranka si vyzaduje upravu. Obsahovo - textovu,
mierne dizajnovu a hlavne navigacnu.
PS: Viktor, vy viete, ze
to myslim v dobrom, a fandim Vam.

Vdaka Vasmu rychlokurzu som sa
rozhodol ju prerobit, lebo kriticky bod na mojej stranke je prave
ta navigacia. Zistil som napriklad, ze vela ludi nereaguje na menu na
pravej strane (preto tie sipky s odkazom). Jednoducho ho nevidia a
vidia iba menu hore a cuduju sa, ze tam nic vlastne nemam...

Dalsi
problem je so strukturou stranky: moj produkt je sluzba - skolenia. A nejak
mi nevyhovuju bezne stranky s redakcnym systemom a ani e-shop nesplna
moje ocakavania. Viete mi poradit riesenie tohto problemu?

P.S.: Dakujem
za podporu Monika a nad RIM balikom vazne uvazujem.  

P.S.1:
Zabudol som pred tym podakovat Janovi Hraskovi za jeho uprimny nazor a
reakciu, takze DAKUJEM...
Anonymný podnikateľ:)  - dobre clanky   |12-03-2009 15:49:14
Zacinam mat pocit, ze naozaj viete o com pisete a urcite je vsetko co pisete
velmi praticke a pouzitelne. Len tak dalej a dotiahnete to daleko nie len vy ale
aj vasi citatelia.
T.
Monika  - RE: dobre clanky   |12-03-2009 15:53:58
Dakujem!
Anonymný čitateľ  - re: K blogu: Stačí tak málo a...   |12-03-2009 14:50:58
Milá Monika,
ten blog ma tak inšpiroval, že som hneď vytvoril banner s
textom " ZAROBTE si aj Vy ako náš PARTNER", pod tým obrázok a " HOROSKOP.EU.SK". Nič lepšie ma zatiaľ nenapadlo, ale rád by som si
dal poradiť.
link:http://horoskop.eu.sk/media/img/partner1.jpg 
Srdečná vďaka,
Cyril.
A čo tak napríklad:
Horoskop, ktorý Vám
zaručene prinesie peniaze!

Mimochodom Cyril. KLobuk dole! MAl by si
robiť scan svojich webov, lebo si pokrocil milovymi krokmi, odkedy som
videla Tvoj web. Je to uzasna premena, GRATULUJEM! Idem si stranku
pozriet blizsie, v maili ti napisem postrehy ak chces
Som na teba
hrda! Si velmi vnimavy a sikovny! Len tak dalej!
PS: Ten banner by si
mal prekliknut aspon na clanok, kde vysvetlis ako sa da zarobit. Ak
partnersky program len pripravujes, tak aspon popis o com
to bude....viac v maily.
Jano Hrasko  - No fajn   |12-03-2009 15:56:31
Celkom fajn stranka by to bola keby tam aj bol nejaky horoskop a hlavne na
uvodnej stranke.
Viktor  - Môžem potvrdiť   |12-03-2009 14:41:38
Môžem potvrdiť Monikine slova. Robím školenia a tréning, kde
používam učenie sa hrou. Používam hru Cashflow 101 na praktizovanie
toho, čo sa ľudia naučia na školení. A spravilo to obrovský
rozdiel, keď som prestal používať slovo "hra" a zamenil ho
za

"Tréning s patentovaným investičným
vzdelávacím programom CASHFLOW® 101".

link:http://www.hracashflow.sk
Jano Hrasko  - Hra - tréning   |12-03-2009 15:39:48
Práve slovko hra bol jediný dôvod kt. vzbudil moj zaujem sa kuknut na tvoj
web.Moja navsteva vsak trva asi 20 sek.Neviem ani o com je ten web, hoci viem co
je cashflow i hra aj tréning. Je tam malo textov a kazdy si podla mojho nazoru
pomysli, to bude daka blbost ani ho to neoslovi. A ten vyraz: ĎALEJ POKRAČUJTE
VÝBEROM Z MENU a predtym 3 riadky kt. opat nic nehovoria..Totalne prerobit a
som zastanca povedat radsej viac a k veci ako nic..
Viktor  - Suhlasim   |12-03-2009 22:16:25
Uvedomujem si nedostatky mojej stranky vdaka Monike. Nejdem uz robit nejake
radikalne zasahy to tohto webu, lebo pripravujem uplne novy, na zaklade
odporucani Moniky, ale nejde to za jeden den.

Budem velmi vdacny za reakcie na
moj novy web, ale to potrva este asi 2-3 tyzdne.

Pointa je ale v tom, ze ja som
zaznamenal rozdielne reakcie po zmene slova "hra".

P.S.: napis do
googlu "hra cashflow" alebo "cashflow 101"...

Jano Hrasko   |12-03-2009 16:14:47
Myslim ze hlavne viac textov Vam chyba.Povedat o co ide. Tak ako to poviete
beznemu priatelovi ci ked skolite. Len uprimnost, to vzbudi zaujem.V google mi
vyhodilo trosku ine pozicie ak myslite na klucove slovo, ale skor tam ide o to,
aby ste to viac vysvetlili. Na inych strankach si o tom mozem precitat viac.
Jozef Rusnak  - RIM balik VS profik?   |12-03-2009 21:07:14
Ked tu vidim tie ukazky stranok tak niekedy rozmyslam, ze asi lepsie by pre
niektorych ludi bolo zaplatit si 'profi' firmu alebo vypisat nejaku ponuku na
pracu napr. na diskuse.jakpsatweb.cz. Za 30-60€ Vam spravi poriadny dizajn aj
profi firma s fakturou, za ovela menej nejaky student aj s nakodovanim do
sablony.... mozno za 100-300 € Vam to da cele dokopy... RIM balik pomoze, ale
clovek musi vediet ako to co sa tam pise aj realizovat..... Verim, ze to
zoberiete v dobrom :-) (http://blog.graphystudio.sk)
Monika  - RE: uprava webu   |12-03-2009 15:51:29
Viem ze to blbo vyznie, ale nedá mi robit si vlastnu reklamu. Ta webstranka má
tak uzasny potencial v sebe! V zahranici sa na tento biznis zakladaju
podnikania. Ale suhlasim s tym, ze stranka si vyzaduje upravu. Obsahovo -
textovu, mierne dizajnovu a hlavne navigacnu. Upravy podla RIM balika by Vam
Viktor prinieslo niekolkonasobne viac, ako investicia do RIM. Skoda je Vasho
webu
PS: Viktor, vy viete, ze to myslim v dobrom, a fandim Vam.
Cyril  - K blogu: Stačí tak málo a...   |12-03-2009 14:01:07
Milá Monika,
ten blog ma tak inšpiroval, že som hneď vytvoril banner s
textom " ZAROBTE si aj Vy ako náš PARTNER", pod tým obrázok a " HOROSKOP.EU.SK". Nič lepšie ma zatiaľ nenapadlo, ale rád by som si
dal poradiť.
link:http://horoskop.eu.sk/media/img/partner1.jpg 
Srdečná vďaka,
Cyril.
eva  - novacik   |12-03-2009 10:48:02
Mila Monika,
pripravujem sa na zacatie podnikania a myslim, ze som urobila na
zaciatku spravny krok, ked som sa zaregistrovala na Vasu stranku.Kurz, ktory mi
posielate, mi urcite usetri vela casu a energie pri vytarani mojej stranky.
Clovek sa vela dozvie bez dlhych reci. Velmi sa mi to paci.
Ozvem sa, ked budem
so strankou hotova.
Zatial dakujem a zelam Vam vela uspechov v praci. Eva
Monika  - Dakujem   |12-03-2009 11:02:34
Ďakujem pani Eva a nech sa Vám darí...aj správne texty písať
(to aby
som sa pridržiavala obsahu článku )
Pridať komentár
Meno:
Email:
 
Názov:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock:
:X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
 
Please input the anti-spam code that you can read in the image.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 


Zaregistrujte sa a získajte ZDARMA


Rýchlokurz
Ako nevyhodiť von oknom 95% z Vašich online príjmov

(23-dnový kurz e-mailom - pomoc pre Vašu úspešnú webstránku)


Po registrácii pre odber rýchlokurzu OKAMŽITE ZÍSKATE aj
eBook: Zákony úspechu v online podnikaní.

Meno       
Priezvisko
E-mail      

Vaše údaje podliehajú zákonu o ochrane osobných údajov. Nikdy nebudú vydané tretej strane a slúžia len na zasielanie IMS správ. Odber správ môžete v budúcnosti kedykoľvek odhlásiť.